ALGEMENE VOORWAARDEN.

Voor iedereen die houdt van simpel en helder, hebben we onze algemene voorwaarden in duidelijke taal opgeschreven. Vinden we zelf ook fijn. Maar wij begrijpen dat sommige mensen hier niet van houden, dus hebben we ook een ingewikkelde. Zelfde inhoud als hieronder, geen zorgen. Wij hebben onze algemene voorwaarden op basis van De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie opgesteld.

DEFINITIES.
Artikel 1

We hebben geprobeerd deze voorwaarden zo simpel en helder mogelijk te houden. Maar voor de vorm onze definities:

  1. Klant. Koning.
  2. Maatwerk. Onze specialiteit.
  3. Garantie. 1 jaar servicegarantie. 10 jaar garantie op het hout (geimpregneerd en bangkirai) eigen fabrikaat, betonpalen en platen.
  4. Service. Al meer dan 25 jaar.

IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER.
Artikel 2

Wij zijn Hekwerk-Centrum Nieuwendijk v.o.f.

  1. Wij zijn ook:
    hekwerkcentrum.nl, hekwerkcentrum.com, houtentuinproducten.nl en houtentuinprodukten.nl.
  2. Je kunt ons zo bereiken:
    Bellen: 0183 401585
    Mailen: info@hekwerkcentrum.nl
    Langskomen of schrijven:  Zandsteeg 6, 4255 SH Nieuwendijk
  3. We zijn 6 dagen per week telefonisch bereikbaar:
    Maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur
    Zaterdag van 9.00 uur tot 13.00 uur
  4. Kom je langs? Gezellig! Bekijk wel even onze openingstijden:
    Maandag tot en met vrijdag 9.00 tot 12.30 en van 13.00 tot 17.00 uur
    Zaterdag van 9.00 – 13.00 uur.
    Zondag gesloten.
    Of bel voor een afspraak ’s avonds.
  5. En als je van lange nummers houdt:
    Dit is ons KvK-nummer: 18120689
    Dit is ons BTW-identificatienummer: 808829324B01

 

TOEPASSELIJKHEID.
Artikel 3

  1. Wij doen ons best deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat wij voor je doen en wat we van jou verwachten. Als je iets bij ons koopt of hebt gekocht, natuurlijk. Anders is het niet zo toepasselijk.
  2. Soms bieden wij aparte voorwaarden aan bij een product. Ook dan gelden deze algemene voorwaarden. Als de verschillende voorwaarden elkaar tegenspreken, kies jij de meest gunstige. Maar zie ook lid 3.
  3. Wij doen niet zo moeilijk.

 

HET AANBOD.
Artikel 4

We vertellen je altijd eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen, wat het kost en of je het kunt ruilen. Beloofd.

 

DE OVEREENKOMST.
Artikel 5

  1. Je doet online zaken met ons in een veilige webomgeving.
  2. Als je een bestelling bij ons doet, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail.
  3. Wij voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling, maar het meeste vind je ook op onze site. Het is natuurlijk wel handig als je de (digitale) bon goed bewaart.

 

HERROEPINGSRECHT.
Artikel 6

  1. Wij maken maatwerk, daarom maken we vooraf met je heldere afspraken. En we blijven net zolang tot je tevreden bent. Alle niet maatwerk producten mag je als je niet tevreden bent binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 10 dagen terug.
  2. “Daarom” accepteren we ook als reden.

 

VERZENDKOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING.
Artikel 7

Normale tarieven van PostNL.

 

UITSLUITING HERROEPINGSRECHT.
Artikel 8

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:

  • Verbruiksartikelen zoals beitsen of reinigingsvloeistof waarvan de verpakking is geopend.
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.

 

DE PRIJS.
Artikel 9

  1. Zie artikel 4.
  2. Er is geen verschil tussen de prijzen in onze winkels en op onze website.
  3. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  4. Afhalen gratis en voor normale verzending gelden de normale PostNL tarieven.
  5. Wat niet via normale post verstuurd wordt brengen we per vrachtauto of grote bus. Dit is afhankelijk van grootte en gewicht.

 

CONFORMITEIT EN GARANTIE.
Artikel 10

  1. Zie artikel 4.
  2. Je hebt recht op een goed product, punt. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het voor je op. Hierbij volgen we altijd de wet.
  3. Zoals gezegd, wij geven een servicegarantie van een jaar. 10 jaar garantie op het hout (geïmpregneerd en Bangkirai) eigen fabrikaat, betonpalen en platen.

 

LEVERING EN UITVOERING.
Artikel 11

  1. Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Service staat hoog in ons vaandel.
  2. Plaatsing: Op afgesproken dag.
  3. Opmeten: €50,- binnen ons verzorgingsgebied (25 kilometer vanaf onze thuisbasis, daarbuiten in overleg) en als je bij ons maatwerk bestelling plaatst dan verrekenen we dit uiteraard. Als u het zelf wilt opmeten is dat voor ons geen probleem. Past het niet, wij  kunnen het altijd herstellen, maar eerlijk is eerlijk, de kosten zijn voor jou.
  4. Verwijdering: Schuttingen en oude tuinafscheiding afvoeren is soms een uitdaging. Wij helpen u graag, maar begrijpen best als je het zelf wil doen. Spijt? Vraag onze hulp. We laten je altijd vooraf weten wat het je kost.
  5. Schade: Wij weten niet waar bij jou de stroomkabels, regenafvoer e.d. onder de grond liggen. Je begrijpt vast waarom niet aansprakelijk kunnen zijn voor de schade tijdens het plaatsten.
  6. Grond: Wij gaan er vanuit dat de grond waar wij de tuinafscheiding moeten plaatsen, vrij is van puinbrokken en grote wortels. Maar soms kom je echt van alles tegen. Je zult begrijpen dat dit niet in de prijs is inbegrepen.
  7. Poorten: Moedernatuur doet haar werk nadat wij weg zijn. Het kan dus zijn dat poorten kromtrekken. Aan dit natuurverschijnsel kunnen wij niets doen en mag je ons niet verantwoordelijk voor houden.
  8. Levering: Wij zijn afhankelijk van diverse leveranciers en niet zo groot als Gamma, Intratuin, etc. Kwaliteit komt met een prijs en dat is de reden dat de door ons opgegeven levertijden indicatief zijn. Uiteraard laten wij u direct weten waneer de producten gereed zijn voor verzending.Transport is tot aan de plek waar de auto/ kooiaap op een normale manier kan komen. Na ontvangst goed voor alles zorgen, want wij kunnen dat niet meer. Het risico van de producten gaat op het moment van de aflevering naar jouw over.

 

BETALING.
Artikel 12

  1. Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst je bestelling in orde.
  2. Klopt iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan weten.
  3. Maatwerk na plaatsten contant of per pin.
  4. Betaald? Gefeliciteerd, geniet van jouw nieuwe aanwinst. Tot die tijd blijft het van ons.

 

KLACHTENREGELING.
Artikel 13

  1. Heb je een klacht? Vervelend. We doen er alles aan om je klacht te verhelpen. Uiteraard hebben we daar een mooie procedure voor.
  2. Als je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen we je goed helpen.
  3. Uiterlijk binnen 2 dagen krijg je antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.

 

AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN.
Artikel 14

Dit waren onze algemene voorwaarden. Lekker duidelijk, toch? Als wij in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vind je dat terug op onze website. We zorgen er sowieso voor dat veranderingen niet nadelig zijn voor jou.